Bezpieczne niszczenie nośników danych – jak firmy mogą chronić swoje informacje poufne?
Bezpieczne niszczenie danych to procedura, która nie tylko zapewnia firmie bezpieczeństwo prawne poprzez realizację obowiązujących przepisów. Zgodne z prawem niszczenie nośników danych to też ważny sposób na skuteczne zapobieganie groźnym wyciekom informacji. Sprawdź, jak chronić firmę przez odpowiedzialną ochronę danych i dowiedz się, jak działa usługa Stena Confidental dostępna dla firm z regionu śląskiego.

Dlaczego bezpieczne niszczenie dokumentów powinno być priorytetem dla każdej firmy?
Wynikające z przepisów prawa, ale i dyktowane bezpieczeństwem niszczenie dokumentów firmowych stanowi spore wyzwanie. Przepisy w obszarze ochrony danych stają się coraz bardziej wymagające, a próby nielegalnego pozyskiwania i wykorzystywania danych bez zgody ich dysponentów stają się coraz intensywniejsze. Profesjonalna usługa niszczenia nośników danych jest więc dla firm jedną z kluczowych metod ochrony informacji, ponieważ zapewnia ich nieodwracalne unicestwienie i chroniąc przedsiębiorstwo przed nieuprawnionym wyciekiem poufnych danych. Skuteczne, nieodwracalne i obejmujące wszystkie rodzaje nośników danych niszczenie dokumentów, ale i dysków twardych, prototypów czy nawet próbek w postaci substancji chemicznych to dla przedsiębiorcy pewność, że te poufne informacje nie dostaną się w niepowołane ręce.
Jak działa usługa bezpiecznego niszczenia dokumentów Stena Confidental?
Usługa bezpiecznego niszczenia nośników danych oferowana przez firmę Stena Recycling to kompleksowe rozwiązanie, które obejmuje utylizację wszystkich form, w jakich przedsiębiorca może przechowywać poufne informacje. Innowacyjne usługi niszczenia nośników danych oferowane przez jedną z wiodących firm recyklingowych w Europie oznaczają zdecydowanie więcej niż skuteczne pozbywanie się dokumentów papierowych zawierających cenne dane osobowe, informacje finansowe czy detale poufnych procedur. Stena Confidental oznacza również usługi niszczenia elektronicznych nośników danych, które obejmują niszczenie mechaniczne oraz demagnetyzację – czyli najskuteczniejsze i nieodwracalne sposoby na usunięcie danych z dysków twardych, pamięci USB czy telefonów komórkowych.
Warto przy tym podkreślić, że niszczenie dokumentów i innych materiałów poufnych to dziedzina, w której Stena Recycling ma szerokie doświadczenie. Dokumentacja papierowa i inne nośniki danych są przez Stena Recycling niszczone w specjalnych niszczarniach pod dozorem kamer, przez uprawnionych pracowników, przy zachowaniu najwyższych standardów bezpieczeństwa i w pełnej zgodzie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami. Na każdym etapie niszczenia dokumentów możliwa jest kontrola przebiegu usługi, a sama dokumentacja przeznaczona do zniszczenia jest katalogowana i podejmowana przez Stena Recycling w specjalnych, zaplombowanych pojemnikach. Nikt niepowołany nie ma dostępu do poufnych dokumentów, a zniszczone nośniki danych, w postaci drobnych ścinek papieru i strzępów, zyskają życie jako nowy surowiec.
Jak skorzystać z usług profesjonalnego niszczenia nośników danych?
Usługa niszczenia danych Stena Confidental jest dostępna dla wszystkich firm działających na terenie Śląska. Wszystko dlatego, że jest to jedno z rozwiązań oferowanych przez oddział Stena Recycling w Siemianowicach Śląskich, który zajmuje się recyklingiem odpadów, zapewnia kompleksową obsługę dla firm w obszarze zarządzania odpadami i w zakresie doradztwa środowiskowego, a także dysponuje nowoczesną, monitorowaną niszczarnią materiałów poufnych. Wystarczy mail lub telefon, by zyskać zaufanego, rzetelnego i działającego po sąsiedzku partnera, który gwarantuje realizację usług niszczenia danych na najwyższym poziomie.
Materiał zewnętrzny